Facem tot posibilul sa va oferim cele mai relevante informatii din domeniul auto pentru a alege masina potrivita si pentru a va pune la dispozitie informatii de interes actual, informatii aprofundate pentru tehnicienii si pasionatii de domeniul auto. Toate informatiile pe care vi le punem la dispozitie sunt selectate cu atentie din atelierele specializate, organizatii din aceasta industrie si de la pasionatii auto cu experienta.
Acest articol doreste sa va ofere informatii relevante despre utilizarea instrumentelor de scanare pentru diagnosticare vehiculelor electrice si a celor hibird.
Nu cu mult timp in urma, un instrument de scanare OEM a fost adesea exceptia, mai degraba decat regula in ceea ce priveste reparatiile auto si verificarea acestora. Desi tehnicienii auto au folosit in mod normal instrument de scanare OEM specifice producatorului, un astfel de de echipament nu putea fi gasit in mod obisnuit intr-un atelier de reparatii sau acasa in garajul unui pasionat de domeniul auto.
In mod traditional, majoritatea atelierelor de reparatii s-au bazat pe instrumente de scanare auto aftermarket care au fost concepute pentru a lucra cu o varietate de vehicule asiatice, americane sau europene. Desi acest lucru ramane valabil pentru multe ateliere de reparatii, majoritatea au inceput sa foloseasca echipamente profesionale originale (OEM), in special pentru vehiculele mai noi, deoarece accesul la astfel de instrumente imbunateste procesul de diagnoza auto.
Multe dintre vehiculele de astazi au cateva zeci de module, fiecare cu propriile date si coduri de probleme de diagnostic (DTC).
Vehiculele hibrid si electrice pot avea sisteme de autodiagnosticare deosebit de complexe, cu toate acestea la ora actuala aceste vehicule sunt cele alese ca prima masina pentru multi soferi incepatori. Unii producatori de instrumente de scanare aftermarket au luat aceasta situatie ca pe o provocare intrucat isi doresc sa tina pasul cu piata si cu cerintele datelor de scanare ale vehiculelor mai noi existente pe piata.
Informatii despre noile vehicule hibrid si electrice cu privire la testarea auto
Informatiile primite despre serviciile auto de astazi sunt similare cu cele referitor la instrumentele de scanare auto. Desi nu exista foarte multe informatii privind modul in care sunt folosite instrumentele de diagnoza auto pentru masinile electrice si cele hibrid, trebuie mentionat ca accesul independent la informatiile despre serviciile OEM s-a imbunatatit considerabil in ultimii ani.
Desi exista foarte putine informatii in aceasta arie, trebuie mentionat caatat vehiculele electrice cat si cele hibrid pot beneficia de o diagnoza auto performanta cu ajutorul instrumentelor de diagnoza auto profesionala. Tot ce trebuie sa faceti este sa analizati foarte bine produsul ales inainte de a il cumpara si de a va informa foarte bine referitor la alegerea pe care doriti sa o faceti.
Datele instrumentelor de scanare pentru masinile electrice si hibrid
Exista trei tipuri de testere auto disponibile:
- Instrument de scanare generice OBD-II (pentru mai multe marci)
- Instrument de scanare aftermarket cu acoperire imbunatatita
- Instrument de scanare OEM (dezvoltat si aprobat, utilizat in general de dealeri auto)
Intrucat componentele electrice ale unui motor de propulsie hibrida influenteaza functionarea vehiculului si ar putea afecta negativ emisiile in cazul aparitiei unei probleme, functionarea motorului hibrid urmeaza de obicei standardele OBD-II pentru conectorul de conectare a datelor (DLC – conectorul multi-pin), codurile de diagnosticare a problemelor (DTC), si standardele de comunicare.
La fel ca si in cazul vehiculelor conventionale, majoritatea vehiculelor hibride folosesc CAN OBD-II, unde CAN este protocolul de comunicare pentru propulsor, precum si DLC-ul vehiculului (conectorul multi-pin al autovehiculelor).
Desi vehiculele electrice nu sunt obligate sa respecte standardele conectorului DLC OBD-II sau sa utilizeze protocolul de comunicare CAN OBD-II majoritatea producatorilor de autovehicule electrice respecta acest lucru. Singura exceptie o reprezinta pana acum producatorii de EV mai mici, precum Tesla, care folosesc instrumente de scanare auto proprii.
Instrumentele generice de scanare OBD-II
Desi un instrument de scanare generic OBD-II (sau un instrument de scanare care a fost setat pe modul generic OBD-II), in mod normal, va putea accesa datele de scanare limitate din modlul de control al vehiculului (ECM), probabil nu va putea accesa la fel de bine modulele de antrenare specifice HV, cum ar fi bateria HV ECU, daca sunt echipate astfel. Cu toate acestea, instrumentele generice de scanare OBD-II sunt utile pentru un tehnician care trebuie sa diagnosticheze o problema intr-un vehicul hibird sau electric.
Instrumente de scanare aftermarket OBD-II cu acoperire imbunatatita
Exista la ora actuala o gama variata de instrumente de scanare profesionale imbunatatite pentru o anumita marca sau model de vehicul hibrid sau electric, care pot fi capabile sa acceseze modulele acestor tipuri de autovehicule. Intre aceste instrumente de scanare exista o singura diferenta esentiala, calitatea accesului. Accesul depinde si de nivelul de asistenta pe care producatorului instrumentului de diagnoza este dispus sa-l ofere. Tehnicianul ar trebui sa determine punctele tari si limitarile unui anumit tester de diagnoza auto si sa se familiarizeze cu functionalitatile acestuia inainte de a il utiliza pentru a diagnostica o problema.
Multi producatori de instrumente de scanare aftermarket publica listele de acoperire a vehiculelor disponibile si isi actualizeaza in mod regulat programul pentru masina care ajuta la scanarea acestora si ofera acoperire suplimentara pe masura ce mai multe vehicule noi sunt lansate pe piata. Acoperirea vehiculului pentru o versiune de software speciala a instrumentului de scanare este adesea disponibila pe site-ul web al producatorului instrumentului de scanare.
Instrumentele de scanare ale producatorului – originale
Desi uneori orice instrument de scanare poate avea probleme de accesare si afisare corecta a datelor, instrumentele de scanare OEM sunt, in general cunoscute ca ofera cea mai completa si actualizata acoperire pentru anumite marci de vehicule, in compratie cu alte instrumente de scanare. Deoarece distribuitorii folosesc aproape intotdeauna instrumente de scanare OEM pentru a diagnostica vehiculele pe care le vand, este in interesul fiecarui producator de vehicule sa se asigure ca acea interfata de diagnoza auto este foarte utila si totodata precisa.
Multe instrumente de scanare OEM (si mai multe instrumente de scanare aftermarket) sunt bazate pe un computer. Cu alte cuvinte, software-ul instrumentului de scanare ruleaza pe un computer sau laptop bazat pe Windows. Mai exact, un instrument de testare auto serveste ca o poarta de acces intre computerul tehnicianului si vehicul.
Este posibil ca unele vehicule mai vechi sa nu fie compatibile cu instrumentele de scanare OEM actuale. Testerele auto profesionale au un pret variat in functie de acoperirea pe care o ofera. Pentru astfel de vehicule, poate fi necesara o generatie anterioare a unui anumit instrument de scanare OEM. Producatorii de vehicule pot oferi informatii cu privire la acoperirea exacta. O sursa de informare sigura privind acoperirea instrumentelor de scanara OEM, precum si informatii despre testerele de diagnoza auto compatibile este chiar aici. Specialistii va ofera ajutorul oricand aveti nevoie.
Aflati mai multe despre instrumentele de diagnoza auto pentru vehiculele electrice si vehiculele hibrid cu un singur click aici. La ora actuala este necesar mai mult ca niciodata un comportament ecologic in alegerea unui vehicul ceea ce presupune optarea pentru o masina hibrid sau electrica.